מחקרי שוק
כשאתם מביטים בשוק העומד מולכם, ישנם בתוך השוק הזה אינספור אלמנטים בעלי חשיבות מכרעת להתנהלות שלכם מול השוק ולמידת ההצלחה שתוכלו לייצר. היכולת שלכם להתנהל בצורה נכונה מול השוק תלויה בראש ובראשונה בהיכרות שלכם עם השוק ובעומק ההבנה שלכם את האלמנטים השונים הבונים אותו. בדיוק למטרה הזאת נועדו מחקרי שוק, שמהווים למעשה מונח גג הכולל בתוכו שורה ארוכה של סוגי מחקרים ובכלל זה ביצוע סקרים, ביצוע מהלכים של לקוחות סמויים, איסוף מודיעין עסקי, ניתוח פעילות שיווקית, ניתוח הזירה התחרותית, זיהוי ומיפוי מגמות בשוק, התנהגות והעדפות צרכנים וקהל יעד, סקר מחירים ועוד שורה ארוכה של אלמנטים שניתן לבחון באמצעות מחקרים אלה.
עד כמה חשוב לבצע מחקרי שוק ככלי לניהול העסק?
זה כבר לא סוד שאנו חיים בעידן המידע שבו מידע הוא אחד המשאבים החשובים ביותר, שיכול כל גורם להחזיק בידיו. מודיעין הוא במידה רבה הרגל המרכזית שעליה יכולה לעמוד או ליפול פעילות שלמה. אין דבר פשוט וטריוויאלי יותר להוכיח את המציאות הזאת כמו ענף הקופות הרושמות, שהפכו ממחשבונים גדולים למחשבים, המנתחים את הפעילות הקמעונאית בתוך העסק ויכולים לספק לעסק תובנות סופר חשובות על הלקוחות, המוצרים, הרגלי צריכה, מוצרים מנצחים ומוצרים מפסידים וכן הלאה. מחקרי שוק ובכלל זה ביצוע סקר שוק, הם כלים דומים מאוד לקופה הרושמת בהיבט זה – הם מיועדים להשיג מידע גולמי שרק צריך לאסוף אותו ולנתח אותו בצורה חכמה, שתאפשר לגזור שלל תובנות בעלות חשיבות רבה, לעיתים מכרעת לעסק. העניין הוא שגם אם אתם לא מרגישים צורך במידע הזה, עליכם לדעת שהמתחרים שלכם מבצעים מחקרים מגוונים בכל עת וזה לכשעצמו מציב אתכם בעמדת נחיתות, שמחייבת אתכם להיכנס למעגל.

איזה מידע תוכלו להשיג באמצעות מחקרי שוק?
ובכן, השאלה הנכונה היא מה לא תוכלו להשיג באמצעות מחקרים אלה ובכל מה שקשור לעסק שלכם, קשה לחשוב אפילו על פרט אחד שיכול להועיל לכם ושלא תוכלו להשיגו באמצעות המחקרים המתאימים. ישנם כמובן סוגים שונים של מחקרים, שכל אחד מהם מיועד להשיג סוגים שונים של מידע. סקר מחירים יסייע לכם להבין את רמות המחירים הנהוגות אצל המתחרים. ביצוע סקר שוק יכול לספר לכם את כל מה שמצפה מכם השוק וקהל היעד, את כל מה שהוא מקבל מכם ואת כל מה שהיה רוצה לקבל מכם ולא מקבל.
חברת M.I.S היא חברה ותיקה ומקצועית, המתמחה בביצוע מחקרים שיווקיים והמרתם לכלים יישומיים מוכווני מטרה ומוטי תוצאות. בכלל זה מבצעת החברה את כל סוגי מחקרי השוק, לרבות ביצוע סקרים בשלל מודלים ומתודולוגיות, לקוחות סמויים, סקרי POS, סקרים באמצעות הסלולר ועוד שורה של כלים שיספרו לכם את כל מה שאתם צריכים ורוצים לדעת על השוק שלכם. רוצים לנסות? צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 09-7666477 ונשמח לענות לכל שאלותיכם בנושא.