Facing Review – מודל בקרת מדף ושטחי תצוגה במרחב הקמעונאי.
בעולם הקמעונאי של ימנו, מירב החלטות הקנייה של הצרכן מתבצעות בנקודת המכירה עצמה.
עוצמתו של המוצר חייבת לבוא ליידי ביטוי בצורה האופטימלית ברגע האמת – במפגש עם הקונה.
Facing Review – מודל בקרת מדף ושטחי תצוגה במרחב הקמעונאי
בעולם הקמעונאי של ימנו, מירב החלטות הקנייה של הצרכן מתבצעות בנקודת המכירה עצמה.
עוצמתו של המוצר חייבת לבוא ליידי ביטוי בצורה האופטימלית ברגע האמת – במפגש עם הקונה.
כמתן מענה לצרכים של יצרנים וקמעונאים פיתחה M.I.S ביחד עם החברה המרכזית (קוקה קולה) את מודל Facing Review. המודל מספק למחלקת השיווק הקמעונאי ולמערך המכירות תמונה מדויקת של העוצמות והחולשות היחסיים, כפי שהן באות לידי ביטוי ברגע האמת – המפגש עם הקונה. מערכת איסוף מתקדמת מאפשרת לתעד בצורה מהירה, מדויקת ומהימנה את כלל המוצרים בקטגוריה (כולל מתחרים), לאסוף מידע כגון זמינות אפקטיבית, פגי תוקף, מחירים, זמינות ציוד ואמצעי נראות, יישום פלנוגרמות ועוד.
תיעוד הממצאים כולל תמונות של המדף והקטגוריה.
ברמה הניהולית, מערכת הדוחות מותאמת באופן מלא למבנה ולצורכי הארגון ומציגה בזמן אמת את המידע הדרוש לקבלת החלטות ניהוליות בכל חתך. ברמה התפעולית, ניתן להציב יעדים למנהלי המכירות, למשב ולתגמל אותם על ביצועיהם. מערכת התרעת החריגים מאפשרת לאנשי השטח לטפל בחריגים באופן נקודתי ומידי. המידע הנאסף בנקודות המכירה מועבר באופן אוטומטי למערכות המידע הארגוניות ומשולב בדוחות הניהוליים הפנים ארגוניים.
יתרונות העבודה עם מחלקת המרחב הקמעונאי שלנו
תכנון מהלכים שיווקיים בערוץ או סגמנט מסוים מחייב איסוף מידע מוקדם לגבי שטחי תצוגה, כמות ציוד קיימת, מיהם המתחרים ומה נתחי התצוגה וזמינות המוצרים שלהם, שונות בין סגמנטים ועוד. מודל המיפוי יאפשר לך לקבל מיפוי מדויק של הפרמטרים הרלוונטיים ברמת ערוץ / סגמנט / אזור גיאוגרפי ועד לרמת נקודת המכירה הבודדת. כל רמה ניהולית תוכל לקבל גישה ישירה על פי הרשאה לכל הנתונים כדי להשתמש בממצאי המיפוי ככלי עבודה מול נקודת המכירה או הסגמנט בכל נקודת זמן. מומלץ לבצע מחקר מיפוי דומה אחת לתקופה על מנת לעמוד על השינויים שחלו וכן לבדוק את אפקטיביות המהלכים השיווקיים שבוצעו.
חברות ייעוץ, תוכנות מחשב, אנליסטים ומנהלי קטגוריות משקיעים משאבים רבים בתכנון נכון ואפקטיבי של פלנוגרמות אך בכל זאת לא ניכר שינוי מהותי במכר? התשובה נעוצה ככל הנראה ביישום חלקי ולא מדויק של הפלנוגרמה בתקופה הראשונה ולאורך זמן. מדידה של יישום הפלנוגרמה תאפשר לך לעקוב בצורה פרטנית היכן מיושמת הפלנוגרמה והיכן לא ולהשוות את נתוני ה – Sell Out לציוני יישום הפלנוגרמה. אנו ב – M.I.S מאמינים כי מדידה רציפה בשילוב דיווחים On-Line מהשטח, יסייעו לך להגיב בצורה נכונה ומהירה לנקודות התורפה ולהביא לשיפור מידי בתוצאות העסקיות
נתון ידוע הוא שכ – 80% מהמוצרים המושקים אינם שורדים יותר מ – 3 שנים על המדף כשחלק ניכר מהם אינם שורדים יותר משנה. מאמצים רבים מושקעים בגיבוש אסטרטגיית שיווק והחדרה אך בשלב זה התהליך האמתי רק מתחיל. מה קורה לשטח התצוגה של הקטגוריה לפני ואחרי ההשקה? מהי הזמינות האפקטיבית של המוצר שהושק בנקודות המכירה לאורך חודשי ההשקה הראשונים? מהם פעילויות המתחרים שבוצעו טרם ההשקה / בתגובה להשקה? האם הקמעונאים שומרים על מדיניות המחירים? האם אביזרי הנראות שבהפקתם הושקעו משאבים כה רבים אכן מוצבים בנקודות המכירה ושורדים בהן לאורך זמן? אנו ב – M.I.S מאמינים כי התשובות לשאלות הללו ועוד בשילוב דיווחים On-Line מהשטח, יסייעו לך להגיב בצורה נכונה ומהירה למגמות בשוק ולפעילויות המתחרים ויספקו לך את התשובות האמתיות ע"י בקרות שיווקיות, לצורך קבלת החלטות אפקטיבית בכל הנוגע להשקה הקרובה ולהשקות עתידיות.
ניאופרם מתמחה ומובילה במתן פתרונות משולבים וחדשניים בתחום הבריאות ושיפור איכות החיים. הקבוצה מפתחת, מייצרת, משווקת ומפיצה תרופות ביוטכנולוגיות ותרופות מרשם וללא מרשם,מוצרי צריכה ומזון, קוסמטיקה, מזון תינוקות, תוספי תזונה, ציוד ומכשור רפואי, ועוד.